Volg ons ook via:

 
Klant mishandeld in winkel: werkgever aansprakelijk
geplaatst op 03 maart 2014 in thema "Juridisch nieuws"

Een werknemer mishandelt een klant in een winkel omdat die wat wilde ruilen. De klant stelt de winkel aansprakelijk voor de door hem geleden schade. Het komt tot een rechtszaak. Vindt de rechter dat hier sprake is werkgeversaansprakelijkheid of moet de mishandelde klant zijn pijlen richten op de betreffende werknemer?

« klik hier om het bestand te downloaden
« naar artikeloverzicht
 

Luijten Blog


Straatverbod

Wanneer kun je een straatverbod vragen en welke stappen moet ik hiervoor ondernemen ?

lees meer »


Juridisch nieuws


Advies: schrap verwarrende term roekeloosheid uit verkeerswet

De Raad voor de Rechtspraak vindt dat de term roekeloosheid moet verdwijnen uit de Wegenverkeerswet. Dit om verwarring te voorkomen. Want in de volksmond wordt onverantwoordelijk rijgedrag eerder roekeloos genoemd dan in de rechtszaal, waar "de zwaarste vorm van schuld" moet worden bewezen.

lees meer »